tisdag 19 februari 2013

God taking my side






Fick ett jobb erbjudande idag, 3 månaders vikariat vid sagoskogen.
Eftersom nån skall på alterneringsledigt i sommar.


Några små parenteser med att ja ska få detta jobb är att jag måste
vara arbetslös, vilket ja då tydligen inte är eftersom
jag hoppar in några timmar i veckan på dagis.

Sprang in till arbetskrafts byrån idag och kollade upp hur det låg
till med detta, visade sig ganska snabbt att det finns kryphål i detta
idiotiska påhitt är att jag i princip dagen före ska börja kan gå in
och anmäla mig som arbetslös.

where there's a beard there's a way





















Annars var söndagen en ypperlig söndag, som söndagar skall vara.

Investerade i en ny växt idag, eftersom mitt senaste inköp fortfarande är vid liv.
En Gullranka som tydligen trivs bäst med eller utan sol och vatten när man minns
bör dock ej ätas.


"Scindapsus requires only minimum care and attention, purifies the air and is low-maintenance.

 Research has shown that Scindapsus is one of the top 10 plants for air purification."


























Nu är bara frågan vem som dör först jag eller gullrankan.
Rätt bra odds så länge jag minns att inte äta den.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar